top of page
educació-infantil-badalona.jpg

Educació Infantil: aprenem jugant i juguem aprenent

QUÈ PROPOSEM AL NOSTRE ALUMNAT?

*Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autónoma.

*Saber, pensar i comunicar-se amb el altres a tots els nivells.

*Descobrir el món que ens envolta i tenir iniciatives per fer-ho. 

*Conviure i respectar a tots el éssers humans del nostre voltant. 

*Aconseguir tots els punts anteriors en un entorn d´estimació i familiaritat que permeti als alumnes viure en un entorn segur, confiat i feliç. 

infantil cole montserrat badalona.JPG

METODOLOGIA GLOBALITZADORA

Procurem desenvolupar en l’alumne la capacitat d’aplicar els aprenentatges a diverses situacions i

contextos vitals, tenint en compte les seves emocions, aptituds i circumstàncies personals. Per aconseguir-ho en basem en una metodologia:

*Activa per potenciar la iniciativa i la creativitat de l’alumne.

*Personalitzada i inclusiva i  per tenir en compte les necessitats de cada alumne/a i respectar els seus ritmes propis d’aprenentatge.

*Investigadora per fomentar l’observació, l’experimentació i la reflexió i poder construir l’aprenentatge personal de cada nen i nena.

*Significativa per fer alumnes competents que sàpiguen desenvolupar-se en el món on viuen.

infantil 2 cole montserrat badalona.JPG

PERIODE D´ADAPTACIÓ

Permet a l'infant observar, descobrir i explorar el seu entorn inmediat. Promou les relacions afectives i socials amb el seu entorn escolar, ajuda a desenvolupar la seva autonomia personal en un ambient afectiu i acollidor que li dona seguretat.

lecto infantil cole montserrat badalona.JPG

LECTO-ESCRIPTURA

-Fomentem la curiositat per comprendre el llenguatge escrit tenint en compte tres aspectes:

*La visió del món que ens envolta.

*La cultura del seu entorn.

*La interacció amb els altres.

-Aspectes metodològics:

*Incentivem l’interès per la lectura a través dels  contes, les imatges amb noms, els rètols, les endevinalles, etc.

*Treballem l’ aprenentatge de la comprensió oral i la comprensió lectora alhora.

*Partim del coneixement del propi nom i del nom dels companys de classe.

*Treballem paraules significatives de cada unitat didàctica.

*Fem que el nen/a senti la necessitat de comunicar-se per escrit posant nom a personatges de contes, a les feinetes de cada dia,...

*Fem prendre consciència fonològica de les grafies que representen els diferents sons.

*Ens fixem en les majúscules i les minúscules, en les síl·labes i en la paraula com un tot.

*Fem lectura col·lectiva i individual de paraules i petits textos.

*Propiciem l’ interès per la lectura i l’escriptura fent servir tècniques com la conversa i el debat.

*Generem oportunitats a l’aula per facilitar d’expressió oral i escrita de forma continuada.

IMG-20220223-WA0006_edited.jpg

EDUCACIÓ EMOCIONAL

L'escola ofereix eines per a la resolució de problemes quotidians i, per tant, proporciona benestar.

És un eix transversal de l'educació, on s'aprèn a conèixer les pròpies emocions i les dels altres, per fer-nos competents emocionalment.

Treballem l'autogestió, la intel·ligència interpersonal, la regulació emocional i els valors que ens permeten afrontar amb èxit els reptes que se'ns presenten.

escola-concertada.badalona-montserrat.jpg

EDUCACIÓ EN LA NATURA

Imagina. Pensa. Descobreix...

Creiem en la natura com a un escenari idoni on aprendre i créixer, de manera saludable, on poder interactuar, aprendre i desenvolupar-nos com a persones.

Vine amb nosaltres!

bottom of page