Educació Primària
Des de Primer de Primària fins a Sisè garantim una ensenyança de qualitat als nostres alumnes. Potenciem el desenvolupament de les seves capacitats i competències treballant els següents objectius:
* Proporcionar a l'alumnat un marc d'aprenentatges i instruments per adquirir nous aprenentatges.
* Assegurar el seu desenvolupament personal. Posar les bases d'una formació basada en l'autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu.
* Conèixer els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que li permetin arrelar-se al país, i poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.
* Aconseguir que els nens i les nenes adquireixin les eines necessàries per entendre el món
i esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu que ens ha tocat viure.
Aspectes metodològics
*Utilitzant les competències bàsiques com a marc de referència curricular.
* Tenir en compte que els diferents tipus de continguts (conceptuals, procedimentals i actitudinals) estan relacionats amb la capacitat d’activar-los o mobilitzar-los per fer front a situacions diverses i actuar-hi de forma eficaç.
* Treballar les competències transversals, que són la base del desenvolupament personal i de la construcció del coneixement, entre les quals cal considerar les comunicatives, que són per comprendre i expressar la realitat.
*Aprofundir en les competències metodològiques, que activen l’aprenentatge.
*Fomentar les competències específiques, centrades a conviure i habitar el món i relacionades amb la cultura i la visió d’aquest. acció tutorial ha d’ajudar i ha d’orientar.
*Donem molta importància a l’acció tutorial de l’alumnat per tal de potenciar-ne el creixement personal, de manera que sigui més fàcil la seva integració social.
Avaluació sumativa
* Entenem l’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat d’una manera contínua i global, amb observació sistemàtica de l’adquisició dels continguts educatius i amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa centrada en el desenvolupament i consolidació de les competències bàsiques.
La finalitat de l’avaluació és identificar les necessitats educatives de cada alumne/a. Tenim en compte especialment el progrés de l’alumnat en el conjunt d’àrees del currículum.