Educació Infantil: aprenem jugant i juguem aprenent
QUÈ PROPOSEM AL NOSTRE ALUMNAT?
*Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autónoma.
*Saber, pensar i comunicar-se amb el altres a tots els nivells.
*Descobrir el món que ens envolta i tenir iniciatives per fer-ho.
*Conviure i respectar a tots el éssers humans del nostre voltant.
*Aconseguir tots els punts anteriors en un entorn d´estimació i familiaritat que permeti als alumnes viure en un entorn segur, confiat i feliç.
METODOLOGIA GLOBALITZADORA
Procurem desenvolupar en l’alumne la capacitat d’aplicar els aprenentatges a diverses situacions i
contextos vitals, tenint en compte les seves emocions, aptituds i circumstàncies personals. Per aconseguir-ho en basem en una metodologia:
*Activa per potenciar la iniciativa i la creativitat de l’alumne.
*Personalitzada i inclusiva i per tenir en compte les necessitats de cada alumne/a i respectar els seus ritmes propis d’aprenentatge.
*Investigadora per fomentar l’observació, l’experimentació i la reflexió i poder construir l’aprenentatge personal de cada nen i nena.
*Significativa per fer alumnes competents que sàpiguen desenvolupar-se en el món on viuen.
PERIODE D´ADAPTACIÓ
Permet a l'infant observar, descobrir i explorar el seu entorn inmediat. Promou les relacions afectives i socials amb el seu entorn escolar, ajuda a desenvolupar la seva autonomia personal en un ambient afectiu i acollidor que li dona seguretat.
LECTO-ESCRIPTURA
-Fomentem la curiositat per comprendre el llenguatge escrit tenint en compte tres aspectes:
*La visió del món que ens envolta.
*La cultura del seu entorn.
*La interacció amb els altres.
-Aspectes metodològics:
*Incentivem l’interès per la lectura a través dels contes, les imatges amb noms, els rètols, les endevinalles, etc.
*Treballem l’ aprenentatge de la comprensió oral i la comprensió lectora alhora.
*Partim del coneixement del propi nom i del nom dels companys de classe.
*Treballem paraules significatives de cada unitat didàctica.
*Fem que el nen/a senti la necessitat de comunicar-se per escrit posant nom a personatges de contes, a les feinetes de cada dia,...
*Fem prendre consciència fonològica de les grafies que representen els diferents sons.
*Ens fixem en les majúscules i les minúscules, en les síl·labes i en la paraula com un tot.
*Fem lectura col·lectiva i individual de paraules i petits textos.
*Propiciem l’ interès per la lectura i l’escriptura fent servir tècniques com la conversa i el debat.
*Generem oportunitats a l’aula per facilitar d’expressió oral i escrita de forma continuada.
EDUCACIÓ EMOCIONAL
L'escola ofereix eines per a la resolució de problemes quotidians i, per tant, proporciona benestar.
És un eix transversal de l'educació, on s'aprèn a conèixer les pròpies emocions i les dels altres, per fer-nos competents emocionalment.
Treballem l'autogestió, la intel·ligència interpersonal, la regulació emocional i els valors que ens permeten afrontar amb èxit els reptes que se'ns presenten.
EDUCACIÓ EN LA NATURA
Imagina. Pensa. Descobreix...
Creiem en la natura com a un escenari idoni on aprendre i créixer, de manera saludable, on poder interactuar, aprendre i desenvolupar-nos com a persones.